Udgivet i

At handle personlige smykker hos os

En smule atypisk, men vi vil faktisk gerne fortælle hvordan det er at handle personlige smykker hos os på smykkelivet.dk. Da vi alene er en onlinehandel og derfor ikke har nogen fysisk butik, vil det sige at du faktisk ikke kan komme og besøge os og se, samt prøve vores personlige smykker – og det er der et par årsager til.

I dette lille blogindlæg vil vi gerne give dig lidt baggrundsviden for hvorfor at handle personlige smykker hos os er en god idé, hvordan det fungere og hvad du kan forvente i købsprocessen, når du ønsker at foretage dig et køb af personlige smykker.

Sådan køber du du personlige smykker

Du finder først et eller flere personlige smykker du godt kunne tænke dig og lægger dem i kurven.

Hver opmærksom på vores leveringstid som vi angiver inde på alle smykker. Vores leveringstid er op til 20 hverdage, hvor vi samtidig tager forbehold for yderligere ekspeditionstid grundet Covid-19. Den yderligere ekspeditionstid er hvad vi oplever hos særligt Post Nord.

Du venter herefter tålmodigt på dine personlige smykker.

Dét sker der hos os

Når vi har modtaget din ordre vil vi herefter viderebestille dét personlige smykke du ønsker hos vores produktion, hvilket ikke befinder sig i Danmark. Det betyder derfor at når du laver din ordre, så starter vi med at lave dit smykke helt fra “scratch”.

Når selve smykket er lavet, skal det have 12-24 timer uden berøring før der sker yderligere, hvilket fx kan være indgravering eller indsættelse af fødselssten. Herefter skal dit personlige smykke atter have 12 timer til at hvile, før vi sender den videre.

Det næste der sker er, at vi modtaget dit personlige smykke hos os hvor der bliver lavet kontrol af det producerede smykke. Hvis kontrollen godkendes, sender vi smykket videre til dig. Hvis ikke det bliver godkendt, giver vi dig besked om hvad der ikke er som det bør være og du vil få beslutningen om du vil beholde det personlige smykke alligevel, have en ny eller pengene retur.

Hvis du fortryder dit personlige smykke …

… skal du være opmærksom på vores fortrydelsespolitik. Da vi har med smykker at gøre som bliver speciallavet og produceret efter bestilling, gælder den almindelige 14 dages fortrydelsesret ikke og vi er egentlig ikke berettiget til at acceptere eller tilbagebetale for en eventuel fortrydelse idet smykket vil være ubrugeligt.

Til gengæld så refundere vi faktisk 55% af dine penge, hvis du vil sende den til vores virksomhedsadresse, selvom vi faktisk ikke kan bruge smykket til noget.

I de, heldigvis meget få tilfælde, har vi endt med at sende smykket til de varme lande som en donation (medmindre der er indgraveret personfølsomme oplysninger), og ellers tilbage til vores produktion som vil forsøge at udvinde sterlingsølv som eventuelt kan bruges til et andet personligt smykke.

Er du blevet klogere på hvordan det er at handle hos os som en onlinebutik der formidler personlige smykker?

Hvis du har spørgsmål må du endelig benytte dig af vores kontaktformular og/eller skrive til os på Facebook! 🙂