Handelsbetingelser

Betaling
Smykkelivet.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Smykkelivet.dk I/S bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.


Levering

Varen vil blive leveret mellem 18 til 20 arbejdsdage efter ordren er blevet behandlet.
Ordren vil typisk blive behandlet dagen efter bestilling, medmindre det er før kl. 11.45. Er det før kl 11.45 vil ordren blive behandlet samme dag.

Modtager du ikke varen indenfor den aftalte leveringstid, skal du kontakte os indenfor 14 dage.

Indgraverede smykker kommer i en pakke for sig selv, da der ofte er højere leveringstid på disse. Du kan forvente en leveringstid på indgraverede smykker på 18-20 arbejdsdage. Vores leveringstid er så lang, da vi først fremstiller smykker efter modtagelse af ordren. Vores smykker er derfor ikke en lagervare.

Produkterne bliver ikke sendt med track & trace, men blot som almindelig brevpost i en bobbelplastkurvert. Dette gøres for at holde priserne nede, således at I som kunder altid får tilbudt den bedste pris når i handler med Smykkelivet.dk I/S.

Levering i ’højsæson’

Som kunde bør du tage højde for almindelig travlhed ved følgende perioder:

  • Maj måned. Her er der barnedåb, konfirmationer og en del bryllupper.
  • Black Friday. Her behandles rigtig mange ordre, hvorfor din leveringstid kan være længere end de 18-20 hverdage.
  • Jul. Her er det ikke bare os, men enhver salgs og servicevirksomhed der har travlt. Her skal du tage højde for at vores distributør vil blive forhindre og/eller forsinket, hvilket også kan skyldes vejrforholdene.

Når du handler hos Smykkelivet.dk så gør du dig bekendt og indforstået med, at det er en virksomhed hvis leveringstid afhænger af distributøren, hvorfor vi afskriver ansvaret for rettidig levering i disse perioder.

Hurtig/Ekspress levering
Denne leveringstype variere mellem at afhente varen i en swipboks/postboks med en afhentningskode og levering til døren, for at vi bedst muligt kan overholde vores leveringstider.

I tilfælde af afhentning i en Swipboks/postboks med afhentningskode, vil denne kode som udgangspunkt blive sendt til din mail – derfor anbefaler vi at du skriver din rigtige e-mail og sørger for at den er stavet korrekt.

Ønsker du at modtage din afhentningskode via SMS, kan du anmode om dette i kommentarfeltet under checkout for købet.

Hvis du ikke når at hente smykket inden for fristen af afhentelsen i en Swipboks/postboks, vil smykket uden yderligere varsel blive sendt retur, hvor du vil blive faktureret for at få tilsendt smykket igen. Prisen på dette afhænger af smykkets pris.

Ved køb af ur OG et smykke
Så sendes uret sammen med smykket og uret vil derfor have samme leveringstid som smykket. Hvis et ur købes alene, vil det blive sendt med det samme og derved have en kortere leveringstid (3-5 hverdage).


Ordrebekræftelse

Efter at vi har modtaget jeres ordre, får du en mail med titlen “Din ordre er modtaget”. Denne mail fungerer som en ordrebekræftelse. Du får derfor ikke yderligere besked fra Smykkelivet.dk I/S om hvornår din ordre er afsendt.


Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Smykkelivet.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Smykkelivet.dk
Nørrevænget 54
8600 Silkeborg

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.


Specialfremstillede varer

Smykkelivet.dk I/S forbeholder sig retten til at hæve pengene fra køberens konto inden produktet bliver afsendt, når der er tale om specialfremstillede varer. Specialfremstillede varer er varer der kræver en form for personliggørelse, som fx. indgraverede smykker, foto-graverede smykker, smykker med fødselssten og lignende. Pengene hæves når produktionen af produktet går i gang.


Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.


Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet (modtagelsen af varen) og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen i uåbnet emballage.

Ved fortrydelse af indgraverede smykker vil 55% af transaktionen returneres.

Der er ingen returret på produkter, der normalt ikke er i vores sortiment.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@smykkelivet.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Produktion af specialfremstillede smykker
Vores smykker fremstilles i udlandet og sendes herefter til vores lager i Danmark, hvor der vil ske et kvalitetstjek inden smykket vil blive videresendt til kunden.


Kontakt og kundeservice
Vi besvarer mails 3 gange ugentligt. Dette gælder også henvendelser på Facebook. Hvis du ønsker et hurtigere svar bedes du skrive “Haster” i emnefeltet og vi vil besvare din mail hurtigere. På Facebook, bedes du blot sende os en besked hvor der står “Haster” og vente på at vi svare.

Mails skal sendes til kundeservice@smykkelivet.dk


Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: adm@smykkelivet.dk